torsdag 29 oktober 2015

En skolvecka bakom igen...

Temat för veckan som gick i skolan var choklad, en del kanske tänker sig enbart sötsaker men vi har använt chokladen även i de saltiga rätterna. Intressant!

Vi hade även en beställning på moussetårtor som blev bl a en av mina uppgifter. Det blev inget foto av dem, men de såg helt hyfsade ut till slut :)

Det gjordes bl a Soho-hamburgare, New York steak med chips, lasagne Key West, Mannerströms Wallenbergare på vilt, vitchoklad cheesecake, saffrans- och vitchokladkryddad musselsoppa.

Bild på saffrans- och vitchokladkryddad musselsoppa:


New York steak med chips och en sås som även den innehöll choklad:




Mannerströms Wallenbergare på vilt:


 Lasagne Key West (fyllningen)
Lasagne Key Wester serveringsklar:




Allting var jättegott, ett gäng duktiga kockar blir till på våran utbildning!

Sedan har jag provat på att göra raggmunkar, överraskande gott...
...inte så snoffsigt och fint, men det ska ju inte raggmunkar vara heller ;)


Jag har även fått spendera tid med mitt lurviga fyrbenta "barnbarn", härligt med hundvalp!
Dom låtsas vara så oskyldiga...men sysselsätter sig gärna med alla möjliga och omöjliga hyss ;)

Ha det gott, det har jag!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar