onsdag 7 oktober 2015

Veckoslutet som gick...

Det har varit en hel del matgrejer de senaste dagarna!

Senaste lördag besökte jag Fiskars matmarknad med min goda väninna.
Det var en solig och varm dag och plötsligt hade vi spenderat många många timmar där.

Vi började med en kaffe på Petris...


..och strövade sedan omkring i ett mycket vackert Fiskars.
Träffade massor av vänner och bekanta och handlade diverse små födelsedagspresenter och lite färska grönsaker.




Vi beslöt smaka på restaurang Scolas lunch-hamburgare som var representerade i Fiskars. Hamburgaren såg lite spännande ut, men var kanske inte riktigt som vi hade tänkt oss. Men jag har hört (utan att erfara) att de i övrigt har god mat på den restaurangen.
Den bör alltså besökas!

På söndag var jag som tradition inbjuden till en liten tillställning till ett litet växthus för att njuta av en ost- och vinkväll tillsammans med goda vänner och släktingar.
I växthuset växer nuförtiden enbart en vinranka, men så stor att hela växthuset fylls av vindruvsklasar denhär tiden på året.

Här satt vi och njöt av fräscha vindruvor, Tenala-ost och fikonmarmelad mm..
Oj vad vi njöt av höstmyset!



Ha det gott, det har jag!

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar