onsdag 7 oktober 2015

Halvåtta hos mig!

Ja, så var det dags igen på måndagkväll att fixa halvåtta hos mig!
Denhär gången var gästerna bjudna hem till mig :)

Vi har alltid ett nytt tema som sedan följer genom hela gänget på fyra personer. Denhär gången beslöt vi att skriva ner olika ingredienser på lappar som placerades i en skål och som man sedan plockade åt sig...varje ingrediens man drog från skålen måste ingå i någon av rätterna i menyn.
...och ja, rätterna får man inte ha provat på tidigare, det är också viktigt!

I min meny måste det ingå följande:
Fisk, varm mat, gula grönsaker, kokosmjölk, vege, exotiska frukter, något som varit fryst och pasta.

Min meny bestod av följande:

Thailändsk het räk- och laxsoppa
I denna rätt representerades ingredienserna, fisk, varm mat, gula grönsaker, kokosmjölk och något som varit fryst.

Gnocchi med svampsås
I denna rätt representerades ingredienserna, varm mat, vege och pasta.

Mousse med exotiska frukter
I denna rätt representerades exotiska frukter.

Recepten skall jag lägga ut på min receptsida inom kort, kan rekommendera dem alla tre.

Ja, så var då min tur undan för denhär gången och vi väntar på följande som är bokat till december och då får jag vara gäst :)
Vi poängsätter inget men gästerna verkade väldigt nöjda med maten!

Tyvärr fick jag jättedåliga bilder, så det blir bara ett par stycken att visa från efterrätten :(







Har ärvt dessa fina små mocca-koppar av min mormor och morfar i tiderna, jag har aldrig haft användning för dem...men vet ni, den som spar han har ;)
Jag blev så lycklig då jag hitta dem i skåpet för det kunde inte bli mera perfekt än såhär i mina ögon!


Ha det gott, det har jag!

2 kommentarer:

  1. Suveränt vacker, och vilken ide med kaffekopparna, återanvändning på högsta nivå, me like !
    EN JÄTTESTOR kram till dig för utmärkelsen i skolan ! Om du är hemma i nästa vecka , kan vi kanske ses !!

    SvaraRadera
  2. Tack Gun-Britt! Vi ses imorgon :)

    SvaraRadera