torsdag 24 september 2015

Viking Mariella - period 3, åttonde dagen

Så var det min sista hela dag på denna praktikperiod...

Jag skrev om förberedelserna för 210 st tapas-bröd som jag höll på med igårkväll.

Här kommer slutresultatet på två av totalt 3 tapas, 70 st av varje....den tredje hann iväg utan att fotografen hade hunnit ta en bild :(



Brödet på den övre bilden består av en massa gjord av leverpastej, saltgurka och majonnäs som serveras på REAL-bröd och dekoreras med saltgurka, tomat och dekorationsblad.
På andra bilden är det halstrad strömming som ligger på en kräm bestående av dijonsenap, vanlig senap, gräddfil och dill samt skivade morötter och gurka som legat i 1-2-3 lag, samt finhackad rödlök och dill.
Dessa serverade i konferensutrymmet på båten.


Därefter har jag hjälpt till med upplägg på tallrikar till Food Garden och andra rutingrejer.

Imorgonbitti har vi en beställning på 600 st smörgåsar som ännu skall fyllas innan jag åker iväg hemåt, fyllningarna har vi förberett ikväll.

Tack för en givande praktiktid!

Ha det gott, det har jag!

1 kommentar:

  1. När blir det fest för den nya kocken ? :) För Yrkesprovet blev väl godkänt, alldeles säkert:) Välkommen hem, hör av dig så ta vi en kaffe....eller nåt annat :)
    Ha det gott, det har jag det oxå !

    SvaraRadera