söndag 20 september 2015

Viking Mariella - period 3, fjärde dagen

Det har varit en lång dag idag, massor av innehåll! :)
..fast dåligt med bilder...

Imorse förberedde vi för kommande vecka både för Food Garden och a la carte. Jag bakade toscakakan som hör till a la carte efterrätt, hackade rödlök - på ett nytt sätt som jag lärt mig på färjan och den blir jättefin - rödlöken serveras i samband med skagentoast på a la carte, sedan var det tomatröran som serveras i samband med våran salamitallrik på a la carte.

Därefter gjorde jag en tårta för ett 30-årskalas, som skall dekoreras imorgon,

Har även hunnit ut i Stockholm idag, strålande solsken och mycket folk, hade även besök från Uppsala :)

Kvällsskiftet har bestått av en massa saker, först har jag varit med och fixat igång Food Garden bordet, och påfyllnad av det. Sedan var det några skaldjursfat, efter det har jag stått i a la carte hela kvällen tills restaurangen stängde...några nya upplägg har jag gjort ikväll...

Chokladmousse


..och toscakaka med blåbär på tre olika vis..det blev dessvärre ingen bild på den, man glömmer bort sig ibland då det blir lite bråttom :(

Resten av rätterna jag lagt upp ikväll har ni redan sett från tidigare..

Ha det gott, det har jag!

2 kommentarer:

  1. Jätte fina portioner du fixar till. Skaldjursuppläggen speciellt fina. Och kul att se själva kocken också på bild. Duktiga du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har verkligen haft superkul och lärt mig massor, även detta har varit en bra praktiktid :)

      Radera