torsdag 24 september 2015

Viking Mariella - period 3. sjätte och sjunde dagen

Hups, blev en lång dag igår så det blev läggdags genast, ingen energi kvar till bloggen...

Jag hade fullt upp hela dagen igår att planera och förbereda en lunchbuffet som gick av stapel idag. Vi bjöd på ceasarsallad, grekisk sallad, räksallad, tonfisksmörgås och kycklingsmörgås, till 70 personer.

Hela dagen gick till att förbereda allting, började med tonfiskmassan och kycklingmassan. Salladerna tar kanske mest tid så dem lyckades jag inte förbereda klart under förmiddagen utan var tvungen att ta en del av eftermiddagsskiftet till dem också.

När allt var förberett under eftermiddagen, så började förberedelserna för en grupp på 160 personer som skulle äta skagentoast till förrätt och citrontartelett till efterrätt.

Skagen-förberedelser...


..och citrontartelett-förberedelser :)


Det gick som på Strömsö, på rikigt!! Vi fick tack per epost idag för det fina arrangemanget! Både kalla och varma sidan :)

Idag, sjätte dagen, har vi haft lunchbuffet som jag förberedde hela dagen igår, tyvärr inga bilder, ibland glömmer man bara bort sig :( Var kanske lite nervös?!

De skickade också separat tack till kalla köket för de fina salladerna och smörgåsarna som vi bjöd på, det känns riktigt bra!

Under dagens lunchbuffet deltog jag även i buffet-jobbet eftersom jag hade lite extra "ansvar" för hela grejen, så det blev ett längre förmiddagspass.

Kvällsskiftet har jag fördrivit tiden med att förbereda fyllningarna till 210 st tapas-bröd, för en grupp på 70 personer, som serveras imorgon vid lunch.

Ja, dagarna rusar iväg och imorgon är det min sista hela praktikdag på färjan..

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar