lördag 19 september 2015

Viking Mariella - period 3, tredje dagen

Så var det en arbetsdag undan igen...

Förmiddagen förberedde jag för våran beställning på a la carte, skaldjursfat för 14 personer...

Detta är ett av mina examensjobb!!

Bild före

...och några bilder efter, då arbetet är klart....




Som en del av er vet, älskar jag skaldjur och dethär hör nog till mina favoriter att göra, allt gick bra och kunderna var nöjda :)

Har även kollat in en ny förrätt i a la carte, så att jag kan fixa den framöver...


Matjessillterrin med vaktelägg, och bröd med dillolja. Matjessillterrinen var en av de första sakerna jag gjorde på Mariella, men det är första gången jag ser hur portionen läggs upp.


Nu dags att sätta huvudet på dynan så att jag vaknar imorgonbitti.
Har varit trött idag på grund av det ojämna underlaget som färjan kört på inatt! Svårt att sova då det gungar rejält, månntro man borde sätta säkerhetsbältet på? ;) 


Ha det gott, det har jag!

2 kommentarer:

  1. Grattis till examens arbete, ahde gärna varit en av gästerna :) Och du blir säkert godkänd ! ha de gott, de har jag det oxå ! Kramiz från Ekenäs ! P.s Spännande fotboll igår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, det gick bra! :)
      Läste om fotbollsmatchen, härligt!

      Vi ses när jag kommer hem!

      Radera