fredag 18 september 2015

Viking Mariella - period 3, andra dagen

Började tidigt imorse och en del rutiner börjar vara under kontroll :)

Har gjort chokladmousse, creme brule, förberett för Food Garden osv...

Ikväll har jag stått i a la carte med min chef bredvid som stöd...det är stressigt men riktigt kul!...fast den som är mest trött efter en sådan kväll är väl chefen ;)

Vi har fixat beställningar parallellt med a la carte så om någon skulle frågat vad klockan är så har jag faktiskt inte haft en aning om det på hela kvällen.

Ikväll har jag fixat följande, för mig nya, förrätt - förutom bokningarna och de förrätter jag gjorde i a la carte igår

Charkbricka med parmaskinka rullad på grissini, bresaola och vildsvinssalami som serveras tillsammans med en tomatröra och en röra med tryffel samt rostad baguette, denhär är värd att prova på!

Sedan blev det några nya efterrätter idag...
Här gäller ju att gästerna beställer olika saker för att jag ska få göra olika saker ;)

Crème brûlée såsom den serveras i Food Garden, och ...


Crème brûlée som den serveras i grillen...


Ni anar inte hur mycket jag lärt mig under detta halvår, kommer behöva flere månader att smälta allting. Tur så har jag min blogg att blicka tillbaka i och påminna mig själv om vad allt jag lärt och fått vara med om :)

Ha det gott, det har jag!

1 kommentar:

  1. Toppen, lycka till ikväll, nästa gång du är i "byn " måste vi ses , ha det gott, här iväg på fotismatch som 1-hjälpare, hoppas matchen blir spännande,men inte så spännande att nån får hjärtstopp :) Hoppas din kväll blir lyckad utan värre katastrofer, men det vet jag att den blir...du är ju för sjutton nästan färdig kock.....Hurra !

    SvaraRadera