måndag 21 september 2015

Viking Mariella - period 3, femte dagen

En del nya grejer idag och resten enligt rutiner :)

Rutinerna hoppar jag över och går vidare till de nya sakerna..

Jag har varit på "besök" och praktiserat lite i våran "kalakoppi", som finns nere i våning nr 1, bredvid det stora lagret som finns på färjan.

Har fixat en lag (lime, citron, olja och chili) till laxtärningar och så har jag gjort några små godbitar:

Rågknappar med laxtartar och kapris





och limpa med kallrökt sik och färskost/basilikakräm


Sedan upp tillbaka i köket och fixa klart tårtan till 30-åringen :)
Dethär att dekorera kakor är nog inte riktigt min grej, men man får göra så gott man kan..





Sedan var det att fixa klart beställningen inför vår bokade sallads-sandwich lunch på onsdag och därefter var det sovdags igen!

En intressant dag är slut, tiden går fort då man har roligt :)

Ha det gott, det har jag!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att följa din resa, och mellan raderna riktigt känner man hur ROLIGT du har det, att du har det gott !

    SvaraRadera
  2. Jo tack Gun-Britt jag har haft en givande praktiktid åter. Vi hörs!

    SvaraRadera