måndag 7 september 2015

Viking Mariella - period 2, fjärde dagen

Jag skäms....inga nya bilder idag heller :(

Har haft fullt upp med förberedelser för en lunch och middag för ca 100 personer imorgon kl. 12, jag har fixat potatissallad, melon- och fetaostsallad, köttig sallad och imorgonbitti skall det ännu bli en grönsallad till dem. Gjort västerbottenostcreme, örtolja, gjort gurk"spaghetti" i 1-2-3 lag, gjort laxtartar-"smet" och alla möjligt förberedelser..

Innan lunchen har vi en grupp som skall äta "tapas"-bitar som skall fixas klara, ingredienserna är fixade men "pusslet" är inte lagt, det handlar om en hel del små godbitar.

Imorgon börjar vi lite tidigare, 7.30, för att säkert få tiden att räcka till..

Nåja, nu har Åland varit och farit och det är sovdags för mig.

Ha det gott, det har jag!












3 kommentarer:

  1. Det är alltid lika roligt att läsa din blogg,hoppas du fortsätter vad du nu än kommer att sysselsätta dig med i framtiden.Här hemma är allt som förut .

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika roligt att läsa din blogg,hoppas du fortsätter vad du nu än kommer att sysselsätta dig med i framtiden.Här hemma är allt som förut .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, va kul att det känns trevligt att läsa :) Igår blev du säkert besviken, vissa dagar räcker inte energin till dagens slut, och då blir bloggen lidande eftersom den är slutet på min dag :)

      Nya tag idag! :)

      Radera