onsdag 8 juli 2015

Några semesterdagar...

Har varit några varma dagar men så kom kylan och regnet igen :(

Har i alla fall hunnit med några matgrejer under dessa dagar...picknik på Ramsholmen ...


och ett några dagar långt besök i Dalsbruk som inkluderade trädgårdsfest i solsken!

Lunch på Kasnäs - ett blåsigt besök men med intressant rundtur på stället av Nina.



Besökte även Farmors café på Högsåra för första gången! Trevligt sällskap, god mat och ett jättemysigt och fint ställe, vad mer behöver man en kall och regnig sommardag?
Jag var imponerad, dethär blir nog inte mitt sista besök här :)





Jag åt en kycklingceasar

 med blåbärsdrömkaka till efterrätt
Barnmaten bestod av köttbullar och mos 
och de övriga vuxna åt entrecote från grillen
Allting var jättegott och verkligt fint upplagt!

Rekommenderas varmt :)

Sedan bar det av en sväng till Rumpan BAR.


Baren hade utrustats med en vedkamin som minsann behövdes en dag som denna, rätt mysigt var det ändå att sitta inne vi kaminen och avnjuta en kall dricka när vinden ven utanför :)

Ja, så var då några semesterdagar förbi igen...jag hoppas fylla resten av dem med ytterligare trevliga stunder och god mat :)


Ha det gott, det har jag!




2 kommentarer:

  1. Jasså du har varit i knutarna, va kul.....hoppas vi hinner ses i Ekenäs nåt slag under sommaren, annars kommer det väl en höst, Ha de så gott ! och hälsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, såg att du också besökt Kasnäs på kvällen efter att vi varit där :)
      Säkerligen skall vi få ihop det nån dag i Ekenäs.
      Hälsa med du också!

      Radera