fredag 31 juli 2015

Slottsknekten - dag fem, och vinjuntans månadsträff i Hangö

Dag fem på Slottsknekten...

Denna vecka jobbar jag enligt följande:
on 7-15
to 7-15
fre 12-20
lö 8-16
sö 12-20

Onsdag och torsdag följer jag med bagarens dag.

På Slottsknekten bakas allt bröd på plats, alla maltlimpor, ljusa bröd, semlor, hamburgerbröd, kanelbullar, chokladfondanter, pajer, kakor mm.


Riktigt skojigt! Då man börjar tidigt så är det bara bagaren och praktikanten på plats och vi får ha hela köket för oss själv ;)

Efter arbetsdagen bar det iväg till Hangö med tåg på vinjuntans månatliga träff. Vi besökte kvällstorget och åt mat på den nya restaurangen Makana.


De flesta av oss var väldigt nöjda med maten.Jag åt vietnamesiska färska vårrullar som var helt okej, men kunde haft mera sting i dippsåsen..

Upplägget var i mitt tycke fräscht, här ett exempel:


Tack vinjuntan för en härlig kväll i Hangö, där vi även blev bjudna på kvällssol.

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar