lördag 25 juli 2015

Slottsknekten - dag 4

Idag var det då jobb från kl. 14 och det var intressant att följa med.
Slutade vid 22.30 så kan hålla bloggen up-to-date ;)

Kom till jobb och fick order om att ha förrättsbuffén klar till kl. 17, en lista i handen vad allt som skall fixas klart och så var det bara att sätta igång.
Här en del av det som erbjöds...

Grönsallad, potatissallad, tomater med balsamico, skomakarlax, gravad lax med örtolja, smetanasill, rökta muikkor, bröd bakat i Slottsknektens kök mm...
Varmrätten bestod bl a av grillad kassler, varmrökt lax, grillade rotfrukter, osv...
 

Brödet bakas i Slottsknektens kök och de flesta mjölsorter kommer från Mörby. gård.
Jo, dethär är nog det jag gillar, att använda närproducerat så långt som möjligt!

Nåväl, när allt var fixat inför middagen, både för brudpar och gäster..
...var det dags att ta itu med förberedelser för kommande gäster.

Imorgon har vi två stora grupper efter varann, den ena gruppen äter teatermeny och den andra äter liknande buffét som ovan.
Så att såhär, till en del...





 ...och så har vi även andra hungriga gäster på Slottsknekten som jättegärna äter blast från rotsakerna :)



..här gäller regeln - Ingen panik, alla på en gång, hahha!
Det svarta fåret har faktiskt mest panik, månntro han känner sig udda??

Nu blir det paus några dagar då jag har lite annat för mig, eventuellt besöker jag någon restaurang som nämns senare, vem vet?

På jobb igen onsdag 29.7 kl. 7, då ska jag var med och våldgästa våran bagare, ska bli spännande :)

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar