måndag 1 juni 2015

Fjortonde dagen...

Vaknade av att det regnade och det kom mycket...

Bestämde mig igårnatt, då jag äntligen var framme vid 02-tiden, att jag tänker inte sätta klockan att ringa då jag ändå börjar först kl. 15.
Har sovit jättegott inatt, tack guddotter Emma för lånet av din fina madrass-grej jag vaknade först klockan 11.30!!!! Pigg och utvilad :)

Började idag med att göra bearnaisesås på jobbet. Vi hade inte många förhandsbokningar ikväll men det dök ändå upp en del gäster :)

Några nya rätter för idag:

Entrecote med mustig sky, smakbyns hemvevade bearnaise & tomataioli samt pommes frites


Glad gris rullad med svamp, pepparsås & potatispuré med örter

 Rotsakspaketet med svamp & sommarens primörer samt krispig grönkål
 Bild 1
 Bild 2


Sedan var det städning och diskning och hemresa!

Denna veckas schema ser ut enligt följande:
tisdag lunchtur (10-17)
onsdag ledig
torsdag lunchtur (10-17)
fredag kvällstur (15-> )
lördag kvällstur (15-> )

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar