måndag 8 juni 2015

Tjugoförsta..

Vaknade till soligt Åland, har varit klarblå himmel hela dagen lång :)

Började kl. 10, så har jobbat lunch och sedan fortsatte jag fram till kl. 18.

Började med att fixa  salladsstation som hör till lunchen och sedan skötte jag servicen under lunch, blev 120 lunchtallrikar.

Vi hade pannbiff med kryddsmör och stekt potatis samt gös i vitvinssås med potatiskompott.

Det var ganska jämn ström så hade aldrig tid att ta upp min kamera från fickan ;)...men passlig ström för en nybörjare :)

Sedan blev  klockan 15 och nytt gäng kom in för att jobba a la carte.

Restaurangdagarna har ju börjat idag på Åland så vi kör en meny för dem.

Smakbyns variant av toast Skagen






Glad gris schnitzel med tomataioli och fries


Sedan gammaldags vaniljglass med kinuskisås och hallon, som ni sett bilder av tidigare :)

Jag kör lunch alla dagar denhär veckan och på fredag är min sista arbetsdag på Smakbyn, sen ska jag fira midsommar och ha semester!

Ha det gott, det har jag!

PS. Glömde ju nämna att jag åt Drakens kebabrulle igår (söndag) och oj, va de va gott! Det skall jag göra om nångång ;)

2 kommentarer:

  1. menar du den här veckans Fredag,när kommer du till Ekenäs .Hoppas du får en skön semester efter all matlagning ,fast vi har ju alla förstått att du har gillat det.

    SvaraRadera
  2. Jo, men även om man gillar det man gör, så känns det ju också bra att vara lite ledig :)...om bara sommarvärmen snart sku börja kännas av, här är nog soligt och fint men kallt i vinden :(

    SvaraRadera