onsdag 3 juni 2015

Sextonde..

Vakna till soligt väder, perfekt!

Jag har haft ledig dag idag och det har varit ganska skönt och avkopplande.
Började med en lång PW då jag vaknade, hade även sällskap av en massa sniglar...fast dom höll inte min takt alls ;)

Det har regnat hela natten lång, antagligen därför dehär krypen trivdes vid vägkanten?

Åkte sedan in till Mariehamn för att handla till efterrätt inför kvällens middag hos Janne. Funderade hit och dit vad jag skall hitta på, ni vet, förväntningarna är ju höga när man är blivande kock?

En del tycker att dom inte längre kan bjuda mig på middag för att dom tror jag blivit kräsen, men jag skall säga er att förväntningarna åt andra hållet är nog många gånger större ;)

Blev en sådanhär efterrätt (lånad bild, för den grejen får jag inte riktigt att fungera per automatik ännu ;) )



Vaniljkessella varvat med krossade kex, hallonkräm och hallon.
Blev helt lyckat i min mun, inte för sött och inte för mycket :)

Janne bjöd på en jättegod pastagratäng som varmrätt och Gun-Britt bjöd på dricka ;) ett riktigt lyckat knytkalas!

Efter några timmars "juttande" åkte jag hem mot Ödkarby, där jag bor. Var tvungen att stanna vid vägen för att fotografera då jag såg en jättestor och fin regnbåge, tyvärr blir inte allt lika fint på bild som det är i verkligeten :(...åtminstone inte för amatörer utan photoshop ;)





Vaknade som sagt till solsken imorse, men i övrigt har det varit ostadigt väder hela dagen, ibland sol och ibland ösregn och så har det blåst väldigt mycket.

Imorgon är det arbetsdag åter, enligt förhandsbokningarna en hård sådan.

Har även fått besked om att jag får besökare nästa vecka, det är kul :)
Välkomna Anne och Mia!

...får även besök från Uppsala inkommande veckoslut, så tiden hinner inte bli lång ;)

Ha det gott, det har jag!

2 kommentarer:

  1. En riktigt god efterrätt kan intygas och Jannes pasta var både god och stark ! Och den fina regnbågen såg vi också då vi åkade in till Mariehamn och vårt boende, var riktigt kul att träffas !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att det smakade! :)
      Vi träffas väl i Ekenäs nästa gång...

      Radera