måndag 1 juni 2015

Elfte, tolfte och trettonde....tillbakablick...

Vädret var sista slutligen rätt så hyfsat för alla examensfirare, fastän det varit svalt.

Körde av färjan och åkte till Pargas för att delta i min guddotters dimission.




Här var väl vädret som sämst skulle jag tro, det ösregna hela morgonen.

Sång, musik och dans stod på programmet i Pargas och sedan stipendie- och betygsutdelning. Nu var hon klar diplom kosmetolog! Många grattisar!




Sedan körde vi iväg till Ekenäs och vidare till Karis för att fira Robins flickvän Jenny som blev färdig merkonom.


...och därefter ett stopp hos Ida som blev kock.

Duktigt gjort ungdomar, många grattisar!

Sedan hem för att fixa sallader till guddotterns fest på lördag. Hade hjälp av svägerskan, annars hade jag nog jobbat hela natten...


På lördagmorgon cyklade jag iväg till Sköldargård, där jag var kökshjälp fram till ca 15.30.
Här var det Petra som blev student, många grattisar!
Har sett en del fina tårtor också som jag vill dela med mig av på bild.
Fina saker från Carl de Mumma!



Sedan var det firas i Björknäs hela kvällen lång och nu är det bara att invänta nästa års dimissioner ;)

På söndag kände jag mig rätt "mosig", men det var bara att packa väskan åter och åka iväg med kvällsfärjan till Åland. Måste nog erkänna att det hade varit skönt att få stanna hemma en dag till för att ta igen sig...

Ha det gott, det har jag!

PS..har en dotter som fotograferar som hobby och hobbyn blir ibland som  ett jobb ;) Hon sprudlar av ideer då det gäller fotografering, här är en av dem :)
På bild, Natalie och Ida som blev kosmetologer i veckoslutet!





Man kan nästan känna flickornas glädje över att skoldagarna nu är över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar