tisdag 23 juni 2015

Veckan som gått...

Vaknat till sämre väder de flesta dagar, känns lite tråkigt, speciellt för alla oss som firar semester :(

Jag har nu varit hemma en vecka och det känns egentligen ganska skönt att landa här hemma emellanåt!

Har gjort bl a panerad kyckling med pepparsås, detta tillsammans med nypotatis och tomater som kommer från Tenala. Det var gott med egen hemmagjord mat!


Midsommaren kom och gick under veckan, vädret var inte så dumt trots allt. Jätteroligt att umgås med massor av ungdomar, släkt och vänner - mycket skratt, skoj och en jättegod sommarbuffet.


Kvällen övergick till natt och vi njöt av den fina kvällssolen!


I veckan anlände ett paket till mig, en kokbok från Smakbyn, signerad av Jenny och Michael Björklund. Det var en mycket trevlig överraskning! Jag har läst boken från pärm till pärm, här finns massor av saker jag kommer att prova på :)


...och idag har jag skickat in en ansökan till följande praktikplats och inväntar svar med spänning :)

Idag blev det hembakat nyttigt hamburgerbröd med pulled chicken, tyvärr ingen bild - men recept finns på min receptsida :)

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar