fredag 12 juni 2015

Tjugofjärde..

Vaknade till soligt Åland!

Började jobba kl. 9 och idag förberedde vi massor för våra lunchgäster, som sedan inte blev så många som vi hade tänkt. Typiskt, när du är väl förberedd dyker dom inte upp men när du räknar med att det knappast kommer så många idag, då det t ex är måndag...då jäklar, då kan salen vara fullproppad ;)

Lunchen har idag bestått av - pasta med köttfärssås, potatiskompott med rökt lax samt ärtsoppa med plättar. Den rökta laxen var jättegod!!


Har idag gjort en gryta, chicken a la king (kyckling och champinjoner) som vi skall ha som lunch även imorgon.

Förberedde rutiner och körde service (som inte var någon stress idag) och stekte mängder av schnitzlar samtidigt inför kvällens restaurandagsmeny.

Var själv gäst på Smakbyn ikväll och åt restaurangdagsmenyn, den har jag ju fotograferat tidigare, så om man vill se vad det är får man bläddra några sidor tillbaka ;)
Smakbyn har ikväll (enbart under kvällen) besökts av 450 personer, man kan knappast förstå att det är sant???!

Jag har ätit middag tillsammans med Anne, Mia, Maj-Gret och Carina ikväll. Jag tror vi alla var nöjda, åtminstone var vi alla mätta :)

Det var en riktigt avkopplande kväll i trevligt sällskap, roligt att ni gav er tid att hälsa på, och skoj att även träffa Maj-Gret och Carina, det var en tid sedan.. :) Tog även en bild på gänget, som det tyvärr inte blev något av :(


Kom hem till huset där jag bor, vinkällaren har förberetts inför en tillställning imorgon. En av Smakbyns kockar skall kocka till gänget här i huset, som även är utrustat med ett riktigt restaurangkök! Tufft!

En bild från vinkällaren





Här finns enbart några små spottar i hörnen, resten skall belysas med levande ljus, vau, det är riktigt mysigt! Här kommer nog matgästerna att trivas :)

Imorgon är det min sista dag på Smakbyn, kommer nog sakna detta familjära gäng på många sätt! Många olika personligheter som ändå på något sätt smälter ihop och kämpar hårt mot ett gemensamt mål - En nöjd kund!
Det är otroligt att ha fått chansen att uppleva detta!

Samtidigt är det skönt att nu avsluta "luffarlivet" för några veckor och få fara hem och träffa alla mina nära och kära, saknar er alla titt som tätt..speciellt mycket saknar jag ju alla mina ungdomar :(

Men, innan hemresan skall det bli en stickare till Uppsala, där ska Mark Knopfler uppträda i Botaniska trädgården på lördag, och är vädret vackert kanske vi går och lyssnar... :)

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar