tisdag 9 juni 2015

Tjugoandra...

Vaknade till ett soligt Åland, även idag!

Åkte iväg till jobb, började kl. 9 idag för vi hade en hel del förhandsbokningar. Slutade ikväll kl. 19 och då fanns det ännu hur mycket som helst att göra..men energin var slut. Det är tajt med tid på dagarna, så det är svårt att hinna sköta om sig själv med mat, lite kaffe och annars bara pausa och dra andran lite...det märks sedan efter 10 timmar...

Helt otroligt stor skillnad då jag jämför med mitt normalt stillasittande jobb i minst åtta timmar per dag och nu stående, gående (skulle va kul att ha stegmätare) i sju till tio timmar. Det mest konstiga är att det fysiskt inte känns någonstans, månntro det har lönat sig motionera så mycket som man gjort? :)
Varken knän eller fötter klagar!

Vi har haft 330 lunchgäster idag, av dem var endast ca 100 förhandsbokade, betyder att resten varit drop-in gäster. Igår hade vi 120 drop-in gäster, så det var hela 100 flere idag...kan turisterna ha hittat till Åland?

Vi har ändrat designen på maten som erbjuds under restaurangdagarna

Här kommer den nya

Smakbyns variant av toast skagen




...och glad grisschnitzel med tomataioli och fries




som serveras med räfflade och friterade potatisskivor.

Energin var på noll då jag kom hem så orkade inte med min normala PW..

Gjorde istället något att äta av lite gamla rester ;) och sedan gjorde jag mig en efterrätt i repris från tidigare, mums!


Satt sedan bara på en stol i kvällssolen och njöt av tillvaron, samtidigt som jag pratade med min dotter på telefon! Det var ett skönt och trevligt avslut på dagen!

Imorgonkväll ska jag gå med en del av Smakbyns gäng till Dinos och äta deras meny under restaurangdagarna :)

Kalvfärsburgare med sallad och Ålands specialost på Dinos hembakade äppellimpa, serveras med grön chili och gräslöksmajonnäs samt grova pommes frites, till efterrätt serveras mandarin- och mjölkchokladbrulée med myntamarinerade röda bär.
Jag lovar att försöka komma ihåg att fotografera rätterna :)

...men före det, är det en arbetsdag som börjar kl. 9!



Ha det gott, det har jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar