torsdag 28 maj 2015

Tionde dagen...

Vaknade till solsken, precis som jag vill att det ska vá!

Gick en PW direkt jag vaknat.
Måste visa några bilder eftersom jag idag plötsligt hittat hästar o hav här bakom husknuten ;)



Fick ihop en rätt lång PW, sedan hem och äta frukost.


Fågelkvitter, favoritläsning ;) och en god frukost i solskenet utomhus!
Månntro jag hör till kategorin livsnjutare?



Sedan iväg till jobbet som börjar kl. 15,inte många förhandsbokningar.... men  bland dem fanns Ekenäs högstadieskola som gäst i salen ikväll, skoj!

Tyvärr blev det inga bildnyheter från köket idag, samma rätter som jag visade igår gick ut idag :)

Imorgon är det ännu jobb som gäller...sedan åker jag hem med nattfärjan från Långnäs och ska gå på min guddotters dimission i Pargas på fredagmorgon, hon blir färdig kosmetolog, efter det skall jag uppvakta sonens flickvän som blir merkonom, en väninnas dotter som blir kock och en väninnas dotter som blir student!
Många grattisar till alla ni, både ungdomar och föräldrar, som har en stor dag i veckoslutet!
...och grattis till dig Nina, min sambo i Spanien ;), som blir färdig kock!





Ha det gott, det har jag!


3 kommentarer:

  1. oj vilka godheter vi väntar på när du kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Vilken idyll du lever i... Kontrast till Bilbao, men allt har sin charm. Välkommen hem!

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem till ett hektiskt veckoslut ;) Men jag lovar att du skall få sitta o njuta av allt gott och dricka till i solnedgången.....;)

    SvaraRadera