söndag 3 maj 2015

Trettiofjärde..

Vakna till mulet varmt väder, man kunde tro att jag skulle bli besviken men,  oj vilken skön känsla!
Ingen stress - inga butiker är öppna på söndagar och vädret har inga krav på mig idag - sover vidare, läser böcker och gör ingenting!
..så mamma, svar till din kommentar.. idag har jag vilat hela dagen med resultatet att jag är mera trött än vanligt ;)

Till sist tog jag mig i kragen och packa en picknik-väska,satte mig i parken några hundra meter ovanför vårat hus...


..som ni ser en ganska grå dag ute i Portugalete!

Jag hann läsa några kapitel i min bok och ja, då kände jag lite regndroppar i nacken, vände mig om och hela himlen var svart, det blev rusis hem.
Regnet var på väg och nu har det regnat i flere timmar.

Hemma fixade jag "exklusiv" hemmakocksmiddag ;)


Denhär maten är aldrig fel, eller hur?
Vi gör den ofta hemma i Ekenäs med Robin och Jenny!

Så, nu har jag tagit igen mig idag - det har varit skönt - hoppas på fint väder imorgon, det har lovats sol och 30 grader...så det finns ett hopp :)
Har också konstaterat att vädret ändrar i sådan takt här att man inte kan lita på väderprognoserna alls, man får vänta och se vad man vaknar till...

Ha det gott, det har vi!

2 kommentarer:

  1. Skönt vännen att du fått vila upp dig en dag ! Men vet också att du om någon har energi ! Nu verkar våren ha kommit hit tills oss,och dom har lovat varmt i veckan :) Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har sett bilder på facebook hemifrån idag och nu börjar jag ju få lite hemlängtan, inte bara till vänner, släktingar och barn, utan också lite till Ekenäs..
    Ses snart!

    SvaraRadera