onsdag 27 maj 2015

Nionde dagen..

Vaknade till ett....regnigt!!! Åland?..och det har regnat hela dagen, mer eller mindre. Klarnade upp först till kvällen/natten.

Började kl. 15 idag så har varit till Maxinge på lite shopping innan arbetsdagen började.

På jobbet började det med mortotsskalning och lökskalning, sedan blev det stekt lök till köttbullarna som görs imorgon.


Det var inga små mängder, köttbullarna är populära :)
Skurit Ålandspannkaka i mängder och sedan har jag varit med på kalla sidan på a la carte.


Jag har lagt upp fisk- och skaldjurstartaren som jag visade bild på igår och så har jag lagt upp Gravat lamm från Korsviken med vitlök & Kastelholmsostcreme, den hann jag inte få en bild av idag :(
Den innehåller alltså salladsbotten, gravat lamm, picklade kantareller, rödlök, ostflarn, krutonger och mycket Kastelholmsostcreme.

Däremot hann jag få foto på följande..

Sikrom med svärmorslimpa, creme fraiche och rödlök.


och sedan blev det dags för efterrätt,

Creme brülé med hallonsorbet och flädermarinerade jordbuggar samt
gammaldags vaniljglass med frostnypta hallon samt kinuskisås


och,
gammaldags vaniljglass med frostnypta hallon samt chokladsås

vardera har lite krossad maräng överst....
och till sist,
chokladbavaroise med Kobba Libre marinerade bär, karamelliserade hasselnötter och äppelsorbet.


Efter dethär gjorde jag rotsakspaket klara till en av varmrätterna.

Sedan var det städning i köket och bara att åka hem och lägga sig så man är pigg på jobbet imorgon! ;)


Startade hemåt vid 23-tiden och det kändes konstigt ljust, man märker att midsommaren närmar sig :)

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar