torsdag 21 maj 2015

Fjärde dagen...

Vakna till strålande sol och även värme idag!

Åkte iväg till Smakbyn... börjar bli rutin på allt nu ;)



Vi anlände alla till en dag som vi trodde skulle vara relativt lugn, men var kanske den mest hektiska dagen hittills?
260 förhandsbeställda luncher och 110 drop-in gäster.
Inte att stå och fundera utan bara att fungera!
Det goda med luncher är att de tar slut en viss tid och det tar slut helt bums, på en gång! Plötsligt står man bara där och undrar vad sjutton det var som hände?!

Lunchen serveras på Smakbyn mellan 11-15.

I övrigt har det varit samma rutiner som tidigare...dethär med lunch är ju inte riktigt lika spännande som a la carte, men för mig som blivande kock? är det en superbra erfarenhet!

Ja, och så ett nytt tips jag fick idag, som kan va bra att veta:
Om du skär dig i fingret (som jag gjorde riktigt ordentligt idag) så skall du sätta vitpeppar på såret.
Jag trodde verkligen inte på dethär men det fungerar faktiskt, vitpepparn tog slut på blödandet med en gång!
Visst svider det lite, men det gjorde inte lika ont som då kniven skar upp såret.

Efter jobbet blev det en PW, hade inte kameran med mig ikväll men vyerna var exakt desamma ikväll som igårkväll - fast jag gick åt motsatta hållet ;)

Nu är jag ledig över veckoslutet och ska ta mig en stickare till min vän i Uppsala, så det blir paus i bloggen tills nästa arbetsdag :)

Ha det gott, det har jag!



2 kommentarer:

  1. Hälsa med dig ! Kommer ev. till holmen första veckan i Juni, hoppas vi hinner ses då, tänkte nog försöka planera in en lunch i Smakbyn :)

    SvaraRadera
  2. Jag har hälsat med mig och jag jobbar på Smakbyn till 18.6 så nog ska vi hinna med en träff när du är här :) Välkommen till Smakbyn!

    SvaraRadera