onsdag 20 maj 2015

Tredje dagen...

Vakna till soligt väder!

Började klockan nio och åkte iväg i god tid. Gav mig sjutton på att hitta genvägen jag sökte igårmorse och nu har jag läget under kontroll!!
Var i goood tid på jobbet idag :)

Började dagen med rutiner inför lunch. Idag har vi haft slottsstek, biffar av gris, torsk och kräftstjärtsallad till lunch, ca 360 gäster idag...det är fullt ös alla dagar och tiden bara rusar iväg!

Jag har idag fått, utöver det vanliga, vara med och fixa till tallrikarna till dryckesprovningen. Det var kul!

Här några bilder från det:

Bordet var färdigt dukat imorse...


..och dryckerna på plats!


Sedan var det tallriken till dryckesprovningen...





...och kuvertet när det är klart!


Snoffsigt tycker jag :)....kanske ett nytt programinslag för vårat  midsommargäng?

På tallriken finns från vänster en äppelchutney, sedan en bit örtmarinerad rostbiff, chokladbit, skinkröra och en bit ost.

Vi har också utöver det vanliga uppvaktat en kund idag, en äldre herreman. Hela köket plus en del servitörer som gala för fulla muggar i olika "stämmor" i salen ;) Han blev lite överraskad nog för han visste inte att man i köket hade vetskap om att han firade sin födelsedag :)

Roligt på jobbet - ja, det orkar vi nog med fastän tempot är högt - det är nog av de viktigaste kryddorna i arbetslivet! Glöm aldrig någonsin det!

Sedan en del förberedelser för imorgon, bl a har vi en ny dryckesprovning på 61 personer på kommande....och en hel del bokningar, men kanske ändå en lite lugnare dag?

När jag var klar körde jag hem - genvägen ;)

Några vyer från hemresan, ni vet ju att det är vackert på Åland såsom det också var i Bilbao, men måste ta några bilder för att påminna er om hur vackert det kan vara.

Kastelholms slott


och bryggan nedanför


När jag kom hem blev det en PW på 1,5 h, inget fel på energin här inte!

Dethär var vad jag såg....hur jag än vred och vände på mig, och jag lovar Mia (som svar på din kommentar), att här har jag aldrig varit tidigare när jag vistats på Åland...vad du än säger ;)




...så att, kanske en cykelresa till Åland ändå kunde vara helt okej, eftersom man inte sett allting ännu ;)


Kul att i år få njuta av våren x 2!




Ha det gott, det har jag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar