tisdag 18 augusti 2015

Ombord på Viking Mariella - första dagen

Har känt mig aningen nervös idag....

För att överhuvudtaget få praktisera på färja har jag varit på lungröntgen, läkarbesök i Böle, tagit hygienpass (för länge sen) och salmonellaprov samt gått igenom en introduktion på nätet som sedan avslutas med ett test som måste vara prickfritt, detta för att alls få gå ombord och praktisera i köket...

Nåväl, hoppade på tåget idag i Karis kl. 12 och åkte iväg till Helsingfors för att stiga ombord på min nya praktikplats, Viking Mariella. Känner ingen och vet inget...

Väl ombord fick jag en hyttnyckel och det ser ut som jag skall få bo själv :)

Vi fick en introduktion angående säkerheten ombord osv, lite rundvandring och sedan träff med kökschefen. Fick mina kockkläder och en arbetslista....


Börjar alla dagar kl. 4 på morgonen och slutar 17 på eftermiddagen med en 2,5 h paus mitt på dagen.
Blir en konstigt dygnsrytm dethär...

Första eftermiddagen/kvällen har jag varit med vid buffén, på varma sidan...men bara hjälpt till att fylla på osv...






Sedan blev det en matbit och lite bokläsning så att man orkar upp imorgonbitti ;)

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar