måndag 3 augusti 2015

Slottsknekten - dag åtta och nio

Har varit tuffa dagar på Slottsknekten detta veckoslut...

Snappertunadagen var inte så välbesökt som vi hade förväntat oss :(


Vädret var superfint och antagligen försvann alla människor till stranden då det äntligen blev en fin sommardag, dessutom var det många andra evenemang på gång i trakten som tydligen lockade mer.

Jag föreslog att vi skulle köra smoothie på Snappertunadagen då vi hade ett digert lager av blåbär och så gjorde vi, den blev på min nacke och som i mitt tycke blev jättegod!
Receptet finns på min receptsida.


Sedan var det bröllop i borgen dit Slottsknekten levererade maten, jag jobbade inte den kvällen så fick aldrig ett foto på den fina tårtan...

Om nu besökarantalet var litet på lördagen så var det desto mer på söndagen med sista föreställningen av Emil i Löneberga,.

Slottsknekten hade massor av mat- och lunchgäster under dagen och efter att föreställningen var slut skulle 80 personer äta en buffé, med hemgjord tårta till efterrätt.
Buffé och att fylla tårtorna fick jag ta hand om, så hade fullt upp att hinna med.






Nu är jag ledig måndag, tisdag och onsdag, sedan jobbar jag
to 8-16
fre 8-16
lö 12-20
sö 12-20

Inkommande veckoslut är det Faces vid Raseborgs slott så det kommer antagligen att vara tuffa dagar under veckoslutet, bäst att ta igen sig nu under denna lilla ledighet :)

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar