lördag 8 augusti 2015

Slottsknekten - dag elva och tolv

Varit väldigt varma dagar, så också i köket ;)

Dag elva

Jag började redan vid kl. 6 och "vikarierade" bagaren som var ledig.

Blev semlor, maltlimpor, bullar och wienerbröd.

 Semlor på jäsning...

..och semlor klara :)


Egentligen har jag aldrig varit riktigt intresserad av att baka (speciellt inte söta grejer), men på något sätt har intresset vuxit till sig under tiden som jag jobbat på Slottsknekten, det känns på något sätt viktigt att t ex matbrödet är gjort på samma ställe som det serveras.

Eftersom jag började så pass tidigt så tog även arbetsdagen slut tidigare..

Kvällen avslutade jag med picknik i Stallörsparken tillsammans med ett stort gäng goda vänner och släktingar, vacker solig afton! Tack för en trevlig kväll!



Dag 12

Idag var det dags för Faces festival, vi förväntade oss mycket folk. Jag har ju aldrig tidigare varit på Faces så jag kan förstås inte jämföra, men jag hade förväntat mig många flere än det var.

Började dagen med att göra en större mängd aioli och sedan var det pulled pork i mängder...


Våran Faces meny ser ut såhär:


Här en bild på stekt lax med sallad och örtolja

Festivalen fortsätter till natten och även hela dagen imorgon.

....så, välkomna på Faces!

Ha det gott, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar