måndag 17 augusti 2015

Slottsknekten - dag 16, 17 och 18

Det har varit svårt att få tiden att räcka till för bloggandet under denhär perioden...kanske beror det på det vackra vädret? ;)

Jag har i detta skede avslutat min praktik på Slottsknekten och kan konstatera att det varit en trevlig praktiktid med varierande uppgifter i köket.

Senaste veckoslut var ett tufft veckoslut med Sotahuuto som gav oss 450 gäster, både till morgonmål, lunch och middag - lördag och söndag, förutom detta var restaurangen öppen som vanligt.

Intressant evenemang och gäster med aningen annorlunda klädsel!
Fotot nedan taget innan resten av folkmassan anlände till matkön.



Vi tillredde maten i en sk "soppatykki", havregrynsgröt på morgnarna och så bjöds det även på bl a ris och broilergryta, ärtsoppa mm.

Blev rätt mysigt..


..och feedbacken var positiv!

Jag har verkligen fått vara med och se en hel del annorlunda grejer under denna praktiktid och jag har verkligen trivts bra!
Dethär har jag alla trevliga kolleger och chef att tacka för, kommer att sakna er!

Idag, måndag, har jag haft ledig dag och började dagen med lång länk i det superfina vädret i vår vackra stad!


Det har varit en hel del andra göromål idag också eftersom jag imorgon åker iväg till Helsingfors för att påbörja min praktik på Viking Mariella!

Jag jobbar åtta dagar och är sedan ledig åtta dagar, varje arbetspass består av 84 h.
Dethär systemet löper nu fram till 27.9 och jag väntar med spänning på hur detta kommer att gå. Jag har åtminstone packat ner åksjuketabletter för säkerhets skull ;)

Kommer att blogga även under denna praktiktid, så fort tiden det medger :)

Ha det gott, det har jag!


1 kommentar: