torsdag 13 augusti 2015

Slottsknekten - dag 13, 14 och 15

Ojojoj, så tiden rusar iväg!

Denhär veckan har jag jobbat och jobbar enligt följande:

må 9-17
ti ledig
on 7-15
to 7-15
fre ledig
lö 12-20
sö 6-14

Söndagen är min sista dag på Slottsknekten, känns konstigt och lite tråkigt :(

Svårt att stiga upp på morgnarna...riktigt jobbigt ibland ;)
Men jag har konstaterat att det egentligen inte är någon större skillnad om man skall stiga upp till kl. 5 eller kl. 8, lika jobbigt är det ändå ;)

Har cyklat flere dagar denna vecka och då man cyklar till jobbet känner man sig rätt pigg resten av dagen!


Har nu långt fått ansvara för kökssidan denna vecka, varit riktigt kul och det har stärkt min känsla då det gäller köksregionerna :)


Dagarna flyger iväg och inkommande veckoslut är det Sotahuuto på Raseborg, ska bli intressant att se vad det går ut på. Dethär evenemanget var en nyhet för mig fastän det tydligen funnits i många år...

Om ni vet eller läser vad evenemanget går ut på, så förstår ni att det gäller att få ut en del portioner under dessa dagar, både frukost, lunch och middag.

Har även hunnit och hälsa på min dotter till Vasa under min lediga dag på tisdag...det var kul fastän det blev en blixtvisit :)

Tyvärr har kameran inte gått het då jag fått äran att köra köket till stor del själv...det har varit fullt upp att hålla tungan rätt i munnen ;)

Bild från gårdagskvällen - Norra hamnen i Ekenäs - molnen på väg bort och fem före den vackra solnedgången började!



Ha det gott, det har jag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar