fredag 10 april 2015

Elfte dagen...dubbla skift

Började 10 imorse och slutade vid 16-tiden. Har hunnit hem och vilat en liten stund (och bloggat) innan jag skall tillbaka på kvällsskifte 20.00-00.00.

Dagens första skifte har jag hackat lök i mängder, gjort köttbullar till kockarna och sedan blev det några nya förrättsgrejer.

Lökhögen!



Jag har idag jobbat med en annan grupp, ingen något vidare på engelska så nivån är lite som "me Tarzan" och "you Jane" ;) Håhå!

Förrätter blir till...




Min egen slutliga förrätt  med pilgrimsmussla och jordärtskockor, som jag gjorde några av vill inte ladda upp, usch, dethär med nätet är jobbigt, tacka vet jag Finland med goda nätverksförbindelser!!! :)

Nu iväg på kvällsskift!

Ha det gott, det har vi!

3 kommentarer:

  1. Det gäller att ligga i, roligt att följa din resa :)

    SvaraRadera
  2. Såå spännande att följa dej på bloggen. Men suck att få in kommentarer... Instämmer med Petra. Ser ut att vara en vacker stad. Spänd på vad du fixat till under dagens andra arbetspass. Saknar dej kompis.

    SvaraRadera
  3. Ja hörni, sku ni veta hur länge jag nu suttit här för att ladda upp sidan för att kunna svara på kommentarerna ;) tog säkert 1 h...så svaret får bli till er båda, då klockan blivit mycket och jag har dubbla pass imorgon igen... Kul Gun-Britt att du tycker det är skoj att följa med, man känner sig bara fullproppad med alla möjliga nya saker så man hinner ju inte alls själv följa andra just nu ;)

    Gerd, saknar dig också, vore ju konstigt annars....och även alla andra vänner och min familj...tror nog int att jag sku klara dethär om det vore längre än sex veckor. Samtidigt känns det väldigt skoj och ju längre tiden går inser jag ju att alla någon gång i livet borde få chansen att göra dethär. Det är tufft och kämpigt på många sätt, men sablar om man inte ska klara det för några veckor! Sen har jag ju en superhärlig ungdom med mig, känns som vi funkar bra och jag hoppas hon också tycker likadant :) Ha det gott, vi ses och hörs!

    SvaraRadera