onsdag 22 april 2015

Tjugoandra..

Vakna till solsken men kylig temperatur imorse...

Började jobba kll 10 och mina gäster gick sightseeing i Bilbao under tiden.

Jag har gjort rutinjobb på förrätts- och efterrättssidan, allt drog ut på tiden idag då varorna inte kom inom utsatt tid.

Har förutom rutiner gjort en ny paj som har svag smak av blåmögelost, jättegod!

Nåja, idag tänkte jag satsa på att skriva om vad vi fick till middag ikväll på Aizian...

Först åt vi en tunt skivad grisnacke, mycket god!



Till detta serverades ett vitt kataloniskt vin som var väldigt gott!

Följande rätt var anklever (foie grass with bittersweet candy and salted cherrygele)



 Squidnoodles with alioli pumpkin....


Rostad bläckfisk...


Monkfish...


Biffkött Wagyue at low temperature with hot pepperjam...

Dessert, bluecheescake with quinceicecream och french toast...



Hups! Nu är vi mer än mätta...men det var värt att prova fast vi håller på spricker allihopa.

Vi gjorde även ett besök i köket ;)





Killen längst till höger är han jag jobbar med om dagarna, de andra två jobbar jag med då han inte är på plats...


Har nu följt hem mor och far och sagt hejdå, dom åker hem till Finland imorgonbitti, vi ses igen om tre veckor!
Det var jätteroligt att ha dem på besök och jag tror de trivdes bra i denna fina och mysiga stad :)

Blev dessutom en superfin och varm dag, så gästerna har fått njuta till 100 % i Bilbao medan jag jobbat.

Nu gäller det att få lite nattsömn..

Ha det gott, det har vi!

4 kommentarer:

  1. Nu fick du många rätter på bild, också favoriter i repris! Söta killar du har med i köket, så det går väl ingen nöd på dig;) Är det andra damer än du i köket, eller får de kankse stå i disken..?
    Ha en riktigt skön fortsättning på veckan o hälsa turisten!

    SvaraRadera
  2. Javisst, dom är både söta och trevliga!
    Det finns en dam i köket men hon jobbar bara kvällstid må - fre, så vi träffas enbart fredagkvällar :( ...synd, för hon är väldigt trevlig...

    Tack, vi fortsätter ha det bra och el turistico hälsar tillbaka! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka rätter och ingredienser..... snålvattnet rinner ner i tekoppen......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, måste medge att dom nog kan sin sak, både vad gäller rätter och ingredienser, mycket smakligt allting!

      Radera