lördag 25 april 2015

Tjugofemte..


Vakna imorse till mulet men hyfsat varmt väder, inget regn i alla fall :)

Åkte iväg till jobb och har gjort massor av olika saker, men egentligen inget nytt förutom en dillmajonnäs som blev jättegod...

På förmiddagen färderade vi för ett bord på 20 personer och ett på 25 som anlände på eftermiddagen och ett bord på 20 personer till kvällen. Detta var förhandsbokningar så det fanns en hel del utöver dem... Dessutom har vi en cocktail-tillställning imorgon som vi förberett för.

Blev klara först vid 17-tiden, rusa till metron för att hinna hem en sväng innan jag skall tillbaka till kvällstur kl. 20.

Vi informerades även om att nästa vecka är det cirkulation bland praktikanterna så fr o m tisdag nästa vecka skall jag praktisera på varmrättssidan, då blir det oxsvansar, pilgrimsmusslor och annat smått och gott.

Hann till och med på en kombinerad AW/BW mellan arbetspassen ;)



Tur så har man energi och kondis.....månntro den kommer av solens D-vitaminer?

Hoppa på metron och in tillbaka till stan på jobb, såg parkens ”dogmeeting” och konstatera att jag inte visat er någon bild på den. Det är helt otroligt vad mycket hundar här finns...lösa sådana...ni som vet att jag är livrädd kan förstå att jag undviker parken på helgen, då är där som värst!



Nåväl, framkommen till jobb...




Restaurangen ligger i samma hus som hotellet Melia, det röda huset till vänster på bilden..



När vi har kvällsskifte äter vi alltid middag tillsammans innan vi börjar, dethär kanske jag redan nämnde om...ganska gemytlig stund :)

Visste att vi kommer ha det kämpigt ikväll, men det blev kanske ännu kämpigare än jag hade räknat med.

00.15 hade ännu inte sista efterrätterna förts ut, men jag hade förberett dem så långt så jag fick lov av ”chefen” att åka hem. Tur det, jag hann med 00.30 metron hem, annars hade jag fått vänta ända till kl. 01.

Nu kom även sambon Nina hem och klockan är nu 01.30, dags att försöka koppla av en stund innan sovdags!


Ha det gott, det har vi!

2 kommentarer:

  1. Vilken takt du har på... Danne skrev Jeanette kör hårt i Bilbao :). Så sant som skrivet. Låter bra med AW/BW för att orka med nästa skift. Blir spännande att följa med dina varmrätter också. Ha det gott och hälsa med!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Javisst, jag kör nog hårt, kanske hårdare än jag hade tänkt mig...men lite skoj måste det blir tid för också ;)

    Tack detsamma och hälsa med du också!

    SvaraRadera