söndag 5 april 2015

Sjätte dagen...

Idag har jag börjat leva ett normalt liv, dvs lång PW längs Portugalete, ca 2 h...mycket trappspring så känns riktigt gott i alla muskler.

Här ändrar vädret i snabba ryck, såsom jag gick iväg på min promenad var det väldigt mulet och tunga regnmoln, kom t o m en skur på vägen :( innan jag var hemma var himlen blå, solen sken och det stod 20 grader på mätaren :)

Fixade mig klar och åkte in till stan för att söka upp den restaurang jag skall jobba på, här några glimtar på vägen.



En superfin park utanför restaurangen, här finns massor av fina picknikplatser som skall praktiseras ännu :)



Sen Aizian, "min" restaurang, hmmmm....ser lite igenbommat ut, men hoppas det snart ser annorlunda ut ;)


Gick sedan till Yandiola och väntade att Nina skulle bli ledig, besökte deras bistro, fint ställe!

Här kommer några fina tallriksuppsättningar som Nina fotograferat...






Den sista portionen har hon själv fått fixa!
Som kock får hon göra en hel del, ingen kock står t ex i disken, det jobbet sköter någon annan :) Sååå, liiite prioritering finns här ;)

När hon slutat hade vi planer att besöka en marknad i Abando. Nå, det fanns ingen marknad men istället hittade vi en fin cafeteria, tur var det, för vi var smått hungriga. Vår fd rumskompis anslöt också så vi fick höra hur det går för henne.

Här några bilder från det småtuffa cafeet...







Sedan tog vi tunnelbanan hem och fixade eget käk, kockar som vi är ;)

Ha det gott, hörs imorgon!




2 kommentarer:

  1. Verkar vara en trevlig stad! Vackra fasader på husen o mysiga parker. Hoppas på lite mer livi luckan på Aizian imorgon..Härliga bilder på mat, hoppas på fler också av sånt som du gjort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Mia, jag hoppas också får börja göra något i matväg småningom, sådär på riktigt! ...men samtidigt skönt att även hinna njuta av denna trevliga stad :)

      Radera