måndag 13 april 2015

Fjortonde dagen...


Vaknade till strålande solsken och riktig sommarvärme idag igen, oj va skönt!

Vilade en stund extra och funderade vad man skall hitta på idag... medan Nina sliter på jobbet ;)

Steg upp och packade ryggsäcken, där fanns solkräm, en vattenflaska med fruset vatten som ”kylmäkalle” och en drickbar vattenflaska, några av gårdagens pizzaslice, lite vin och några muggar, handduk, boken och brillorna.

Bestämde mig för att vidga mina vyer till fots, så långt jag orkar längs kusten.

Tog ”35”-cents färjan över till andra sidan (Areeta) och började gå längs strandpromenaden, tog inte många minuter förrän den första stranden dök upp. Hups! ...så nära hade jag nu inte riktigt räknat med att hitta den..




Beslöt att jag i alla fall fortsätter min morgonlänk vidare och ser hur långt jag kommer.
Det var så ljuvligt vackert att man inte kan beskriva, här några bilder på vägen.







Till sist beslöt jag mig för att ta bort mina länkare och gå längs strandkanten för att känna på vattnet, som visade sig vara rätt så kallt faktiskt! Hittade en plats som kändes svalkande och skön och där slog jag mig ner efter en 2 timmars PW.Gick så långt man kunde, tills strandpromenaden tog slut.

Oj vad jag har njutit med min bok och mina pizzabitar ;)




...kan knappast bli bättre...förutom att jag saknar er där hemma...ofta...


Har köpt en äcklig solkräm tidigare (Mia, du vet... ;) ) men den håller superbra mot solen så jag har klarat hela dagen utan ”brännskador”. Nåt positivt var det alltså med krämen trots allt!

Sedan hörde Janice av sig och ville ha lite sällskap så vi träffades vid Areeta då hon kom med metron och efter det slutade Nina. Vi träffades alla tre för att sedan gå och äta några pintxos. 

Då vi gick in mot Areeta gick vi förbi ett utomhusgym, sådana har dom i var och varannan park här. Har ännu inte haft mod att testa ;) men kanske det kommer ännu någon dag. Dehär fanns det även gott om i Costra Brava då vi var där och cyklade, minns ni Anne och Mia?


Imorgon är det jobb som gäller och nu är det Ninas tur att vara ledig två dagar, hoppas vädret håller i sig så hon också får njuta av det.

Ha det gott, det har vi!

5 kommentarer:

  1. Här är vädret grått och trist, så njut du av det härliga, kan förstå att du saknar , men 6 veckor går fort och du är ju den som hittar alltid på nåt att förgylla din dag med ! Och så läste jag att du även får besök :) Här försöker jag hålla ordningen och ska gå på lunch med TK på fredag ! Fina bilder, nog måste du väl försöka dig på ett dopp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, försöker nog njuta så mycke som möjligt, vet att tiden nog rusar iväg ganska snabbt, två veckor har redan gått...
      Nja, tror nog inte att jag vågar mig på ett dopp, det är nog för kallt för mig, om det inte hinner bli varmare innan jag åker hem.

      Bravo, att du håller ordningen medan jag är borta, hälsa TK såå myky! Ses säkert över lunch sen när jag kommer hem, innan jag åker vidare :)

      Radera
  2. Kul att solkrämen kom till användning...:) Jag ser framför mig hur den ser ut på huden....;)
    Ju mer man ser av stan desto trevligare verkar den, spanjorerna kan det där med att få det trivsamt! Nu får du vila upp dig mellan arbetsturerna så du orkar guida alla gäster som snart kommer ner. Roligt med nära o kära på besök:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Mia, jag var alldeles vit ;) Tur så känner man ingen ;)
      Jo, dethär är nog en stad väl värd att besöka, kanske någon cykelsemester?
      Javisst, det ska bli jättekul med lite gäster, att få dela det fina denhär staden har att bjuda på blir super!

      Ha det gott!

      Radera
  3. Absolut en lunch när du är hemma en sväng ! Kanske det är bäst att hoppa över doppet, du kan ju inte riskera att bli förkyld och missa din praktik ! Ska hälsa TK

    SvaraRadera