söndag 12 april 2015

Trettonde dagen...


Idag har jag haft ledig dag, den var jag i stort behov av! 
Ännu en hel dag ledig imorgon och sen är det nya tag åter!

Blev en PW runtomkring i Portugalete, det har varit en mycket varm dag med upp till 29 grader.

Portugaletes egen fotisklubb hade match idag, utöver det gick min PW även förbi roddtävlingar, mängder av folk igång.

Här en bild från roddtävlingarna som lockade många hundra åskådare...fast åskådarna kom inte med på bild och båtarna ser små ut, men om du förstorar bilden så syns i alla fall båtarna ;)




Hem en sväng och ut tillbaka då vädret var fint, gick till vår stora supermarket men den var stängd på söndagar (såsom även restaurangen jag jobbar på), synd för kylen gapar tom efter att vi jobbat dubbla skift både fredag och lördag.

Vi var alltså ”tvungna” att köpa något färdigt... ;)



Det var helt otroligt mycket folk i rörelse, kändes som det var någon folkfest på gång, skall vara intressant att se nästa söndag om det är likadant då?... alla barer och restauranger var fullsatta så människor stod utanför...



Sedan har vi slöat resten av kvällen, läst böcker och tittat på TV, man märker att energin går åt på jobbet :)

I slutet av veckan skall jag få besökare - mor och far - det blir jätteroligt!
Därefter kommer det i början av följande vecka besök från Sverige :)

Ha det gott, det har vi!

3 kommentarer:

  1. Skönt med ledigt! Här är vi i full gång nu vi zigenare som däremellan har spruttat omkring under vintern ;) Det där med söndagar och mycket folk, jag tänkte på samma sak då vi var i vintras omkring, tror dom bara lever så i hela europa: Söndag=ledig dag= man flyttar ut i stan,parker,restauranger,cafeer, skidbackor mm vad man råkar ha omkring sig och nära sig:) Vi finnar däremot, gömmer oss i våra små hålor, möjligen en länk, men så in igen ;) Men tror nog att det beror allt på vädret :) Ha det gott och nu får du rumba med så mycket besökare framöver! Vila upp dig idag :) :) Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Så kiva att läsa om din "vardag" 👍 Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jo Petra, nåt är det med söndagar, tänkte att det kanske var något med religion...men sen när jag såg alla glasen på borden så...kanske ändå int? ;)

    Kul Lusse, jag var lite osäker i början med bloggandet men går lättare då jag tänker på alla er nära och kära tillika jag skriver :)

    Ha det gott ni också!

    SvaraRadera