torsdag 23 april 2015

Tjugotredje...

Vaknade till mulet väder, men mycket varmt!
Visste att mor och far åker iväg mot flygfältet i god tid och tänkte att dom har verkligen råkat välja bra dagar att vistas i Bilbao.

När jag slutade arbetsdagen var det åska och riktigt hårda regn... :(.. dethär har mor och far inte behövt uppleva medan dom var här, bara solsken och härligt sköna dagar!

Nåja, iväg på jobb och det första de fråga imorse var om vi hade gått på hamburgare efter gårdagens middag....svaret var NEJ, ingen nämnde ens hamburgare då vi kom från restaurangen, håhå, magarna var mätta...suveränt god mat!

Om ni någon gång besöker Bilbao (som jag ju vet att inte är en turiststad,, men ifall...)  så är det ett måste att äta på Aizian!! Glöm inte det!

Nåväl...vilken dag vi har haft idag!

Förberelser igår och idag förmiddag, vi hade nästan sjuttio gäster, mellan kl. 14.15-16.15, 52 personer av dem hade samma meny, som var beställd på förhand.

Jag som var så fruktansvärt mätt i magen ännu när jag vaknade inorse, kände mig nästan illamående när jag såg mat :(





Oberoende av illamående ;) så måste jag ju smaka på lunchen, det var en gryta med kikärter, grisfötter och fiskbitar...jag lovar att jag förstår vad ni tänker när ni läser dethär, men oj vad glad jag är att jag vågar smaka på allt!
Det var så jä.... gott!
Vi har ju alltid två varmrätter till lunch, den andra var egenhändigt gjord korv och pommes, korvarna var så smakliga. Oj, va dom kan göra god mat här!

Här ett litet bildkollage från eftermiddagen.

Laxsallad till förrätt..



Oxsvans som varmrätt...


Pilgrimsmussla för den som inte äter kött..


Chokladkräm som lite extra, de åt fransk toast som "huvudefterrätt", som ni tidigare sett bild av, men på restauranger som denhär bjuds även på några små överraskningar... ;)


Då jag slutade var det som jag nämnde åska och regn, stannade en extra stund i stan ifall det skulle ge sig, men inte :(
Bara att ge sig till sist och promenera mot metron för att åka ut mot Portugalete...

När vi kom fram till Portugalete plockade vi in grejerna och gick till vårt köpcenter för att äta något smått....som sen blev alltför mycket, igen.
Dessutom ingen gourmet, men gott med god skräpmat ibland :)

Ha det gott, det har vi!

1 kommentar:

  1. Resan hem gick fint,trots att det var turbulens nästan hela resan.Maten på Aizian kan man faktiskt rekommendera dessutom är man mätt flera dagar
    efteråt.Ni skall ha det bra,känns så bra nu när man kan tänka sig in i hur ni har det.Hälsa Nina att grejerna som hon skicka med kom fram dom också.Tack för allt!

    SvaraRadera